Charakter podnikatele

Dvěma osobnostními rysy, které se v podnikání mimořádně cení, jsou empatie a intuice, protože úspěch se dostaví těm, kteří vidí příležitosti a využijí ji.
Podnikatelé mají odlišné osobnostní rysy než manažeři. Úspěšní podnikatelé se vyznačují mnohem lepším průměrem, pokud jde otevřenost k získávání zkušeností (zvědavost, inovace), svědomitost (sebe-disciplína, motivace) a jsou méně neurotičtí, což jim umožňuje lépe tolerovat stres.
O úspěchu v podnikání nerozhodují jen charakterové vlastnosti, mohou vám však napovědět, jestli tudy vede ta správná cesta. Níže uvádím jen několik z vlastností, které vám přijdou v podnikání mimořádně vhod.
snědý muž
1) Optimismus
V začátcích se často může zdát, že vaše zisky nikdy nepřijdou. Zvláště pokud začínáte od nuly, budete potřebovat vrchovatou lžíci optimismu. Podnikání není procházkou v sadě. V těžkých časech si musíte zachovat pozitivní, ale přesto střízlivý pohled na věc. Vize je umění vidět věci oku neviditelné.
Chcete-li být úspěšným podnikatelem, musíte být zaměřeni na cíl. Ale nestačí jen stanovit cíle. Musíte si vytvořit plán a udělat vše pro jeho dosažení. Ani ten nejlepší plán se však neobejde bez víry a optimismu.

2) Vášeň
Obyčejně si lidé myslí, že úspěšní podnikatelé jsou hnáni touhou po penězích. Ale většina z nich vám potvrdí, že jsou poháněni vášní pro svůj produkt, službu, příležitostmi řešit problémy ostatních, měnit životy a svět. Jak chcete motivovat své pracovníky, pokud sami nemáte nadšení? Jak chcete, aby zákazníci milovali vaše produkty, pokud si je nedokážete sami zamilovat?
žena na židli
3) Podstoupení rizika
Pokud nikdy nevykročíte, nikam se nedostanete. Zůstaňte v bezpečí a nikdy nebudete spokojeni s tím, čeho jste dosáhli. Úspěšní podnikatelé nikdy nedovolí, aby nejistota a potenciální selhání zabránila tomu, aby dělali to, co je třeba udělat. Místo toho se dívají na výzvy a rizika jako na příležitosti, ne jako na problémy.